NEWJSAG - Békésszentandras

Shadow
Slider

Részletek

Békésszentandrásról a Székelykaputól indul a Körös-völgyi kerékpártút, amelyen kisebb megszakítással egészen Kondorosig biztonságosan, a főút forgalmától védve juthatnak el a túrázók. Élményteli kerékpártúrát tehetnek a Hármas-Körös védtöltésén, amely mentén végig természetvédelmi terület húzódik.

Kerékpártúrák

1. Öcsöd felé menve a helységnévtábla előtt jobbra kanyarodva a Körös gátján haladhatunk a duzzasztó megtekintésére. Az út jobboldalán szépen kialakított ligetet és horgásztavat láthatunk. Ha éles szemmel figyeljük a tájat észrevehetjük a Kolera-keresztet is, melyet a járvány áldozatainak emlékére emeltek. A szivattyútelep szép épülete mellett eltekerve a lombok közül itt-ott kivillan a duzzasztómű építménye, melyet 1942. október 15-én helyeztek működésbe s melynek avatásán Horthy Miklós kormányzó is jelen volt. A duzzasztó falán megtekinthetjük Lampl Hugó emléktábláját.

a, Tovább menve az immár aszfalt nélküli gáton eljuthatunk a szarvasi kompig. A gát "végén" jobbra kanyarodva az Arborétum felé hajtunk, ahol megállhatunk pihenésként sétálni egyet a gyűjteményeskertben, vagy sétahajózni a Holt-Körösön. Ismét nyeregbe szállva a 44-es főutat elérve átkelünk és egyenesen menve a Körös-Maros Nemzeti Park Igazgatóságához érünk, ahol megtekinthetjük az Anna-kastélyt és az Anna-ligetet. Innen visszajőve majd egészen a 44-esig kerekezünk és balra rákanyarodunk a főúttal párhuzamosan futó kerékpárútra, mely visszavisz bennünket Szentandrásra.
b, Ha a kompon átkelünk Mezőtúrra jutunk.
c, Ha a szivattyútelep előtt balra kanyarodunk a gáton elbiciklizhetünk Öcsödre.

2. Ha a Szentesi úton elindulunk a határba Közép-Európa legnagyobb kunhalmához: a Gödény-halomhoz érünk. E halom valamikor útjelző, vám-, őr-, temetkezési- és kultikus hely volt. Érdemes elmerengeni a távoli múlt eme monumentális alkotásán.

3. A már említett kerékpárúton könnyen eljutunk Szarvasra, ahol számos kulturális és szórakozási lehetőséget találunk. A Körös mindkét településén csodás vízparttal és stranddal rendelkezik - hűsítő élmény egy kerékpártúra után megmerítkezni a vízben. Szarvason kajak-és csónakkölcsönzés teszi lehetővé a Körös-völgy alaposabb megismerését.

Szeretettel ajánlom figyelmükbe a fenti túralehetőségeket, bár mindez nem ad teljes képet vidékünkről, bízom benne hogy saját felfedezésekkel fogják gazdagítani önmagukat ezeken túl.

Jó időt és kellemes kerekezést kívánok.

Lénárt Etelka

Hasznos Hírek

Látogatóink

Oldalainkat 17 vendég és 0 tag böngészi

© 2009 - 5561 Békésszentandrás, Hősök tere 1. Telefon: (66) 218-344; Fax: (66) 218-344 /26-os mellék - Email: polghiv@bekesszentandras.hu